Valsts ieņēmumu dienesta (VID) klientiem muitas deklarāciju un citas informācijas iesniegšanai elektroniski vairs nav jāslēdz līgums "Par elektronisko dokumentu parakstīšanu ar elektronisko parakstu, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmas pakalpojumus", informē VID.

To paredz grozījumi Ministru kabineta (MK) noteikumos Nr.263 "Kārtība, kādā Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmā tiek identificēta persona, kas iesniedz elektroniskos dokumentus", kas stājās spēkā 23.09.2016. Līdz ar to spēku zaudē MK noteikumi Nr.1108 "Kārtība, kādā, muitojot preces, elektroniski iesniedz muitas normatīvajos aktos noteiktās deklarācijas".

Par Elektroniskās muitas datu apstrādes sistēmas (EMDAS) lietotāju var kļūt, pieslēdzoties VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmai (EDS) ar e-Paraksta viedkarti vai ar e-ID karti. Tāpat to var izdarīt, izmantojot vairāku Latvijas kredītiestāžu (Swedbank, SEB, Citadele, Norvik banka, Nordea un DNB) identifikatorus un paroles, kā arī izmantojot www.latvija.lv sniegto tehnisko risinājumu, pirms tam neslēdzot par to līgumu ar VID.

VID norāda, ka personām, kuras vēlēsies pieslēgties EDS, izmantojot VID izsniegto identifikatoru un paroli, tāda iespēja būs arī pēc 23.09.2016. Lai saņemtu identifikatoru un paroli, personai būs jāiesniedz VID iesniegums.

Muitas deklarāciju vai citu informāciju, ko iesniedz elektroniski EMDAS, izmantojot VID EDS, uzskata par parakstītu iesniegšanas brīdī, un šādam dokumentam ir juridisks spēks arī tad, ja tas nesatur rekvizītu "paraksts", atgādina VID.