Tāpat kā citās nozarēs, arī grāmatvedībā notiek pārmaiņas. Mūsdienās uzņēmējiem ir būtiski sekot līdzi sava uzņēmuma finanšu datiem iespējami tuvāk reālajam laikam, lai pieņemtu esošajai situācijai atbilstošus biznesa lēmumus. Tāpēc, lai veicinātu efektīvu informācijas apmaiņu starp ārpakalpojuma grāmatvedi un klientu, grāmatvedības nozarē aizvien vairāk uzmanība tiek pievērsta uz sadarbību vērstai (sadarbības) grāmatvedībai.
Sadarbības grāmatvedība ir modelis, kas ārpakalpojuma grāmatvežiem un to klientiem ļauj strādāt vienā platformā, reāllaikā – novēršot laika un attāluma robežas, lai sadarbotos savā starpā un efektīvi izpildītu savstarpēji dotos uzdevumus.
Tehnoloģijas turpina attīstīties un arvien vairāk uzņēmumu izmanto mākoņrisinājumus un viedās tehnoloģijas, lai uzlabotu savu grāmatvedības procesu. Izmantojot mākonī balstītus grāmatvedības risinājumus, grāmatvežiem ir iespēja pieslēgties sistēmai jebkurā vietā un laikā, kā arī sniegt saviem klientiem pieeju viņu uzņēmuma finanšu informācijai reālajā laikā. Grāmatveža profesija attīstās un no vienkāršas datu ievades un nodokļu atskaišu sagatavošanas pārtop par kvalificēta konsultanta lomu.
Kādas ir uz sadarbību vērstas grāmatvedības priekšrocības?
Uz sadarbību vērstā grāmatvedība izmanto mākoņdatētas sistēmas, tāpēc nav nepieciešama papildus programmatūra vai infrastruktūra, tādējādi samazinot grāmatvedības darbības izmaksas. Mazajiem un vidējiem uzņēmumiem tas sniedz iespēju uzlabot esošās grāmatvedības veikšanu un pārskatu sagatavošanas procesus – ļaujot ārpakalpojuma grāmatvežiem sniegt saviem klientiem pakalpojumus ar lielāku pievienoto vērtību.
Finanšu pārskatu pieejamība reālajā laikā
Sadarbības grāmatvedība ļauj grāmatvežiem un viņu klientiem darboties, sazināties un pārvaldīt datus vienlaicīgi. Uzņēmēji un viņu grāmatveži vairs negaida informāciju viens no otra, jo viss notiek reāllaikā, turklāt, tā kā uzdevumi tiek izpildīti ātrāk, grāmatveži var veltīt vairāk laika savas kompetences elementiem, kas rada lielāku pievienoto vērtību.
Piemērotākā sadarbības grāmatvedības risinājuma izvēle
Lai Jūsu uzņēmums varētu izmantot visas sadarbības grāmatvedības priekšrocības, ir svarīgi, lai tas izvēlētos vispiemērotāko sadarbības grāmatvedības risinājumu. Lai maksimāli palielinātu produktivitāti, risinājumam jābūt mākoņdatētam, tam jāiekļauj grāmatvežiem nepieciešamās funkcijās, kā arī jābūt viegli lietojamam un saprotamam.
Lai visi dati būtu jāievada tikai vienu reizi, kā arī uzreiz pieejami atbilstošās atskaitēs, nepieciešama reāllaika datu sinhronizācija, kas nodrošina nepārtrauktu informācijas atjaunināšanu.
Ņemot vērā to, ka ārpakalpojuma grāmatvežu klienti pārstāv dažādas nozares, ir būtiski spēt pievienot sistēmai papildus funkcijas, lai papildinātu un/vai uzlabotu biznesa un/vai grāmatvedības procesus. Piemēram, makoņdatētu integrācijas partneru risinājumi.
"Briox" piedāvāto grāmatvedības sistēmu var izmantot jebkurā ierīcē un tā ir izveidota, lai ārpakalpojumu grāmatvedības uzņēmumiem un to klientiem atvieglotu grāmatvedības procesu un finanšu atskaišu sagatavošanu. "Briox" sistēma ir piemērota tiem, kas vēlas strādāt efektīvi. "Briox" nodrošina arī bezmaksas klientu atbalstu.
"Briox" ļauj ārpakalpojuma grāmatvedības uzņēmumiem apkalpot klientus efektīvāk, piedāvājot informācijas un dokumentu apmaiņu tiešsaistē. "Briox" sistēma sniedz iespēju pielāgoties dažādu klientu mainīgajām sadarbības vajadzībām. Gan esošie integrācijas partneri, gan iespējas pievienot jaunus, pateicoties atvērtajam API, kā arī "Briox" sistēmas moduļi, kas izveidoti, lai ārpakalpojuma grāmatvežu klienti var paši ērti izrakstīt rēķinus, kā arī skatīties atskaites, sniedz iespēju veidot daudz veiksmīgāku abpusēju sadarbību. Gan šodien, gan rīt.