Valsts ieņēmumu dienests (VID) sagatavojis informatīvo materiālu “Grozījumi Grāmatvedības likumā”, kurā skaidrots, kādas izmaiņas paredzētas e-rēķinu obligātas aprites uzsākšanā uzņēmumiem, kas nav budžeta iestādes.

2025.gada 11.jūnijā oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis” publicēti grozījumi Grāmatvedības likumā (GL), kas stājās spēkā 2025.gada 12.jūnijā.

Ar grozījumiem GL strukturētu e-rēķinu obligātas aprites uzsākšana uzņēmumiem, kas nav budžeta iestādes, ir pārcelta uz 2028.gada 1.janvāri.

Precizēts GL pārejas noteikumu 10.punkts, saskaņā ar kuru uzņēmumiem (B2B darījumos) obligātais pienākums e-rēķinu datus nodot VID ir pārcelts uz 2028.gada 1.janvāri.

Obligāts pienākums lietot e-rēķinus darījumos, kur attaisnojuma dokuments tiek izsniegts samaksāšanai citam uzņēmumam, kas ir budžeta iestāde (G2G, B2G, G2B darījumi), paliek nemainīgs, tas ir, 2026.gada 1.janvāris.

Minētajiem uzņēmumiem (G2G, B2G, G2B darījumos) būs pienākums e-rēķinus, sākot ar 2026.gada 1.janvāri, nodod VID. Tas neaizliedz uzņēmumiem (B2B darījumos) sagatavot e-rēķinus un to datus brīvprātīgi nodot VID, jau sākot ar 2026.gada 1.janvāri.