No 2024.gada 8.augusta lietotāju ērtībām pieejama vēl viena iespēja pieslēgties elektroniskās deklarēšanas sistēmai (EDS) – ar elektroniskās autentifikācijas rīku “Smart-ID”, kas ir vienkāršs, drošs un ātrs veids, kā identificēt sevi tiešsaistē, reģistrēties e-pakalpojumu saņemšanai un parakstīt dokumentus, informē Valsts ieņēmumu dienests (VID).
Ar “Smart-ID” EDS varēja pieslēgties arī iepriekš, taču līdz šim tas notika, izmantojot vienotās pieteikšanās moduli Latvija.lv. Tas varēja radīt grūtības pieslēgties sistēmai gadījumos, kad EDS centās vienlaicīgi pieslēgties īpaši liels lietotāju skaits. Taču turpmāk pieslēgšanās EDS, izmantojot “Smart-ID”, notiks nepastarpināti un to neietekmēs citu valsts informācijas sistēmu darbība un to iespējamās tehniskās problēmas.
Pieslēgšanās EDS ar “Smart-ID” notiek tāpat kā, piemēram, pieslēdzoties savai internetbankai – EDS sākumlapā jāuzklikšķina uz ikonas “Smart-ID”, jāievada savs personas kods un pēc tam PIN 1 kods, kas uzrādās viedtālrunī.
Rēķinoties, ka cilvēku paradumi mēdz būt dažādi un ne visi izmanto “Smart-ID”, arī turpmāk varēs izmantot jau ierastos autentifikācijas līdzekļus, lai pieslēgtos VID EDS, proti, internetbanku, elektronisko identifikācijas karti vai drošu elektronisko parakstu (“eParaksts” un “eParaksts mobile”).
VID EDS ir drošs un ērts veids, kā ikvienam, privātpersonām un uzņēmumiem, iesniegt visas nodokļu un informatīvās deklarācijas, VID adresētus iesniegumus, saņemt atbildes uz dažādiem jautājumiem nodokļu un muitas jomā. Papildus dokumentu iesniegšanai EDS pieejami arī dažādi tiešsaistes pakalpojumi – elektroniskā algas nodokļa grāmatiņa, izziņas publiskajiem iepirkumiem un dažāda veida pārskati ar VID rīcībā esošajiem datiem, piemēram, informāciju par nodokļu nomaksas stāvokli. EDS ir bezmaksas sistēma, pieejama 24/7 režīmā no jebkuras viedierīces un nodrošina datu drošību un precizitāti.
Šobrīd 99,1% no VID pakalpojumiem ir pieejami elektroniski, izmantojot EDS vai ar to saistīto Elektronisko muitas datu apstrādes sistēmu muitas saistību izpildei un pakalpojumu saņemšanai.